L’Ateneu de Cerdanyola ofereix entrades al 50% per celebrar el Dia Mundial del Teatre

by | març 24, 2022 | Cultura

L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès celebrarà un any més el Dia Mundial del Teatre. L’actual situació sanitària impedeix que es puguin organitzar els actes habituals per aquesta celebració amb la participació dels diversos grups i escoles de la ciutat.

És per això que es proposa celebrar la jornada oferint als veïns i veïnes la possibilitat de comprar entrades per als 3 espectacles que es veuran al Teatre Ateneu els mesos de març, abril i maig amb un descompte del 50%.

Birnam, text de Víctor Sunyol dirigit per Joan Roura, es representarà el 25 de març i a les 20h, a càrrec de Lluís Soler.  L’obra és un acte de voyeurisme. És mirar pel forat del pany d’un camerino i veure la soledat i fragilitat d’un veterà actor, desorientat i reflexiu abans de la funció. Els pensaments li venen de cop i fugen precipitats a través de la boca, un darrere l’altre, els vomita d’una forma impulsiva i inconscient mentre el temps avança implacable cap al moment en què tornarà a sortir allà fora, a l’escenari. O no!

L’espectacle Fil de memòria serà una de les aportacions de Cerdanyola del Vallès a l’any Ferrater, per commemorar el centenari del naixement del poeta. Pere Arquillué dirà una selecció de poemes del llibre Les dones i els dies de Ferrater el 8 d’abril, a les 20h. El músic Toni Ubach fa un bon acompanyament al llarg de tot el recital i té també moments de lluïment propi, quan canta dos poemes que ha musicat. Pere Arquillué s’ha cenyit al Ferrater més intel·ligible, amb un espectacle molt assequible, entenedor, molt recomanable.

La darrera obra de la promoció del Dia Mundial del Teatre és Fi de partida, de Samuel Beckett, dirigida i adaptada per Sergi Belbel i interpretada per Jordi BoschJordi Boixaderas, Jordi Banacolocha i Margarida Minguillón arribarà el 27 de maig, a les 20h. Confinats dins d’una habitació amb dues finestres que els connecten a un exterior sense vida, Hamm, un invàlid cec, i Clov, el seu servent, un home coix i hiperactiu, passen el temps i discuteixen. Nagg i Nell, vells progenitors de Hamm, que viuen dins de dos cubells d’escombraries, els acompanyen. Malgrat les adversitats, tot plegat és “un pur joc en què no es parla d’enigmes i de solucions”, perquè “per a les coses importants, ja hi ha les universitats, les esglésies i els cafès.” I Fi de partida és teatre.

Les entrades amb descompte s’hauran de comprar entre els dies 25 i el 27 de març, de 10 a 22h i al web www.cerdanyola.cat/teatre

Per què el Dia Mundial del Teatre?

El 27 de març se celebra el Dia Mundial del Teatre, una jornada creada per l’Institut Internacional del Teatre (ITI) de la UNESCO l’any 1961 amb l’objectiu de celebrar el teatre a tot el món.

Persones com Hellen Mirren, Jessica A. Kaahwa, Ariane Mnochkine, Fathia el Assal, Ellen Stewart, Judi Dench, Dario Fo, Jean Cocteau, Pablo Neruda, Luchino Visconti, Antonio Gala, Eugène Ionesco, Peter Brook, Vaclav Havel o John Malkovich, entre d’altres, amb estat autores del manifest que s’ha llegit a les diverses celebracions del Dia Mundial del Teatre.

El missatge d’aquest any l’ha redactat el director de teatre, òpera i festivals, el nord-americà Peter Sellars.

Sellars destaca en el seu text l’excepcionalitat dels nostres temps. Afegeix: “On és el llenguatge, quins són els moviments i quines són les imatges que podrien permetre’ns comprendre els profunds canvis i ruptures que estem experimentant? I com podem transmetre el contingut de les nostres vides en aquest moment no com a reportatge sinó com a experiència?». La resposta és que «el teatre és la forma d’art de l’experiència”. És, segueix, “la creació a la terra de l’espai d’igualtat entre humans, déus, plantes, animals, gotes de pluja, llàgrimes i regeneració. L’espai de la igualtat i l’escolta profunda és il·luminat per la bellesa oculta, que es manté viva en una profunda interacció de perill, equanimitat, saviesa, acció i paciència”.

“Dos anys de COVID-19 han atenuat els sentits de les persones, reduït la vida de les persones, trencat les connexions i ens han col·locat en una estranya zona zero d’habitació humana”. Cal afrontar-ho i superar-ho. “Aquest és un temps per a un profund refrescar de les nostres ments, dels nostres sentits, de la nostra imaginació, de les nostres històries i del nostre futur. Aquest treball no pot ser fet per persones aïllades treballant soles. Aquesta és una feina que necessitem fer junts. El teatre és la invitació a fer aquesta feina junts”.

Vols llegir més…?

Entrevista Marín: ‘Com més global sigui el món, més rellevància té l’ancoratge local’

Entrevista Marín: ‘Com més global sigui el món, més rellevància té l’ancoratge local’

Quina és la salut del panorama comunicatiu actual? Com ha evolucionat els darrers anys? Quina responsabilitat tenim cadascun dels actors socials en l’elaboració de periodisme de qualitat? Quins són els models de negoci amb els quals se sustenta l’ofici actualment? I quin és el model idoni per assegurar-nos un periodisme independent? I en el cas del periodisme local?

Recomanacions mediàtiques per aquest estiu 2022

Recomanacions mediàtiques per aquest estiu 2022

S’acaba la setmana de recomanacions culturals, en què hem pogut fer un petit tastet de llibres, sèries, pel·lícules i novetats musicals en català, però amb ella no voldríem passar per alt, el panorama mediàtic català i els nous continguts que s’hi fan periòdicament. És per això que farem una petita repassada a la varietat de podcasts i creadors de contingut en català que s’aproximen des de fa poc al món radiofònic i mediàtic. 

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: