El projecte per a la BV-1414: Una realitat?

by | juny 27, 2022 | Mobilitat

L’excés de velocitat dels vehicles que circulen per la carretera BV-1414 és una qüestió que preocupa a diferents bellaterrencs que, des de fa temps, exigeixen una pacificació del trànsit a la via que travessa tota Bellaterra per la part de baix. En la mateixa línia, l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra assegurava fa poc més d’un mes a la seva revista institucional “EMD Informa”, que l’EMD, l’Ajuntament de Cerdanyola i la Diputació de Barcelona estaven “consensuant un projecte de pacificació”. Tot i així, des de la Plataforma Veïnal BV-1414 posen en dubte el seu compromís a l’hora de trobar-hi una solució.

A la notícia, l’EMD feia un recull cronològic de les accions que s’havien dut a terme a la carretera al llarg del temps. Finalment acabaven referint-se a un estudi que els membres de l’associació no havien trobat registrat. El veïnat de l’Associació BV-1414, descontent amb l’EMD i amb la intenció de comprovar l’existència d’aquest projecte, va contactar amb la Diputació. “La Diputació ens va demanar el número de projecte”, expliquen “però quan vam trucar a l’EMD per demanar-los-el ens van dir que no estava registrat”, la qual cosa els va fer dubtar d’allò exposat. “La gent no respecta les velocitats” denunciaven des de l’associació, fent referència a la freqüència en què es produeixen accidents, sobretot “ a la corba posterior al supermercat Condis, una corba cega i molt llaminera”.

Amb tot i, segons l’EMD, hi hauria un projecte de pacificació amb un nou semàfor i l’elevació de dos àrees que comprendrien les cruïlles dels carrers Montseny i la cruïlla de la mateixa carretera amb els carrers Can Miró i Sant Plàcid. Unes intervencions que preveuen tindran un cost de 700.000 euros, dels quals la Diputació n’assumiria 520.000, i que volen veure executades pels anys 2023-2024.

Una problemàtica que també reconeix el mateix vocal de l’EMD, dedicat a tasques de seguretat, Mike Pujol: “A mi també em fa por passejar amb els nens,  tal com veus que van els cotxes a vegades i les bestieses i l’incivisme de la gent.  Jo crec que és un problema bastant important”, admetia. En aquest sentit, assegura que s’ha realitzat un estudi de la carretera. “El que no sé és si hi ha hagut algun projecte registrat o simplement s’està fent l’estudi”, que concreta “una sèrie de propostes que abasten la carretera de punta a punta”. “És un estudi molt extens i detallat amb fotografies i plànols topogràfics fets per arquitectes sobre com quedarien les diferents actuacions que es farien”, explica. 

Malgrat la voluntat de millora, el nou vocal de l’EMD, posa sobre la taula la dificultat de l’EMD per comunicar-se amb altres administracions. “Quan es va fer la primera reunió amb la Diputació i l’Ajuntament, a l’EMD ens van fer fora”, criticava.

Estudiant també el desviament de la carretera

Una qüestió que té una estreta relació amb la pacificació de la carretera, és la seva possible desviació per la part de darrere d’El Club, a l’altura de la plaça del Pi i pel carrer Lluís de Ábalos. Aquesta desviació tindria un cost de 270.000 euros i permetria la conversió de la plaça en una zona peatonal.

Davant de la crítica de deixar d’aprofitar una subvenció passada, el vocal Mike Puchol, detallava que el fet de perdre la subvenció es va deure a “una sèrie d’impediments tècnics que no es van poder resoldre”. “Què fem si a la corba que passa per darrere el club s’hi creuen un tràiler i un autobús?”, afegia.

Davant la impossibilitat de resoldre aquestes qüestions dins del termini, Puchol, assegura que la millor solució futura és demanar en referèndum què vol fer el poble. Tot i que encara no se sap quines opcions es proposaran al veïnat ni si serà un format de propostes obert, però volen que “cada bellaterrenc i bellaterrenca puguin dir la seva”.

Davant d’aquestes promeses, però, persisteix la desconfiança de l’associació que encara no ha pogut veure l’estudi del qual l’EMD parla i asseguren: “cada vegada que hi ha eleccions, l’EMD es treu conillets de la màniga, però durant els quatre anys de mandat, no fan res”. Finalment, els membres de l’associació fan referència a promeses anteriors en període electoral, com la hipotètica annexió al municipi de Sant Cugat o la creació de la “Patrulla Cívica” (agents cívics) dels quals miren amb descontentament el seu funcionament actual en comparació amb l’inicial.

Cos policial a la plaça del Pi | BellaterraDiari

FOTO: Cartells a la plaça del Pi en relació amb el projecte de la carretera | Cedides

Vols llegir més…?

Tres zones de “Petó i Adéu” instal·lades davant l’escola Ramon Fuster

Tres zones de “Petó i Adéu” instal·lades davant l’escola Ramon Fuster

Tres zones de parada ràpida s’han habilitat perquè pares, mares i famílies puguin “descarregar” els seus infants d’una forma àgil i segura, tot evitant les habituals congestions de trànsit que es formen a l’hora de deixar i recollir els alumnes de l’escola Ramon Fuster. Aquest 14 d’abril i en plena Setmana Santa s’han habilitat aquestes zones de parada – que no estacionament – anomenades “Petó i Adéu”.

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: