M’han arribat notícies alarmants que l’Ajuntament de Sant Cugat vol sortejar la rua dels diables entre totes les entitats de la ciutat, i que l’Ajuntament de Sabadell ha decidit sortejar fer els Castells entre totes les entitats de Sabadell. Absurd oi?


Com d’absurd és que una EMD s’apropiï d’una Festa Major que va sorgir d’una entitat i que a poc a poc s’hi van anar afegint d’altres, cada una d’elles aportant una activitat puntual, i decideixi qui fa cada cosa. A aquests senyors i senyores de l’EMD que es creuen fer política cultural els he de dir:

Primer, que un ens públic ha de recolzar a les entitats i no dirigir-les.

Segon, que el disseny d’una Festa Major és fa de baix a dalt, si és que considerem el dalt l’administració publica, és a dir que són les entitats i veïns i veïnes qui han de dissenyar la festa i, al seu costat, l’acció pública ha de cobrir aquelles parcel·les on les entitats no hi arriben, i donar el suport econòmic necessari a totes elles.


Ho dic com expert en animació sociocultural i amb l’experiència suficient com per saber del què parlo. Aquest coneixement va fer que, quan es va constituir l’EMD, oferís el meu assessorament en temes culturals, però el partit regnant va creure que no li calia, així com no li calen les entitats que durant 30 anys van fer possible que Bellaterra tingués una Festa Major.

Ignasi Roda


Post signa: Potser algú pot pensar que tinc ínfules d’expert. Com en altres àmbits professionals, una trajectòria és un aval.


He estat Director del disseny del programa pedagògic de l’Escola d’Animació Sociocultural i Turística del CET, durant 2 anys. Gerent del Teatre Municipal de Sabadell (1981/1984). Coordinador de la Festa Major de Sabadell (1981/1983). Coordinador dels Tallers de Teatre als Instituts del Vallès Oriental i Occidental. Director de L’EETT (Escola d’Estiu de Tallers de Teatre) de Cervera. Promotor i coordinador de la Festa Major de Bellaterra (1983/1986), etc.

Ignasi Roda Fàbregas<br>
Ignasi Roda Fàbregas

Concebut a Bellaterra l’estiu del 1952. Nat a Barcelona l’11 de març de 1953
Fill de Mª Rosa i Frederic. Ha viscut tota la vida a Bellaterra, primer com a estiuejant i després de manera fixa. Alumne i professor de teatre de l’escola Tagore de Bellaterra (1957-1983) fundada pels seus pares i en Ramon Fuster i Rabés. Activista cultural de Bellaterra: Impulsor de la Festa Major i La Cavalcada de Reis, director de la Cia. La Inestable, cronista amb l’escriptura del llibre “Bellaterra 1930 – 2005. Crònica de 75 anys”, etc. Escriptor, dramaturg, poeta, articulista, cantautor, actor, director, professor i pedagog de teatre.
Més informació a Viquipèdia