L’aeròdrom de Sabadell ha sofert dos incendis aquest cap de setmana, en menys de 24 hores. El dissabte 16 de juliol, un incendi va afectar dos mòduls de les seves instal·lacions des de les 14.30 hores, per la qual cosa l’aeroport va haver de declarar l’emergència del seu pla d’incendis.

El foc es va originar en una zona de vegetació i d’horts pròxima a l’aeroport i es va donar per estabilitzat al cap de les properes hores.

Tot i així, el dia següent, diumenge 17 de juliol, també se’n va originar un altre aquest cop en un contenidor situat al recinte de l’aeroport, segons ha informat Protecció Civil. Aquest segon incendi també es va donar aviat per estabilitzat i es va reprendre el trànsit aeri.

L’organisme va activar la fase de prealerta el pla AEROCAT mentre que l’aeroport havia fet el mateix amb el seu pla d’autoprotecció.

Incendis per tota Catalunya

Amb tot, un succés que s’ha emmarcat en un cap de setmana d’alt risc d’incendis viscut a tota Catalunya, on a hores d’ara encara en crema un d’originat al Pont de Vilomara i que afecta més de 1.500 hectàrees en l’àrea del Bages.

FOTO PORTADA: L’aeròdrom de Sabadell i l’incendi vist des de Bellaterra | Bombers