Posant èmfasi en la seguretat, la mobilitat i la salut, el nou partit IMPULS va presentar el seu programa electoral per a les pròximes eleccions municipals ahir, dia 24 de maig, al Club. Els encarregats de fer-ho van ser el bellaterrenc presidenciable Jordi Clarà i la també bellaterrenca i alcaldable a l’Ajuntament deCerdanyola Elisenda de Clascà. Els dos presentaven el projecte d’aquest nou partit que es presenta a la vegada a Bellaterra, Cerdanyola i Sant Cugat, sota les sigles d’Iniciativa Municipal de Persones Unides Lliurement i Solidària (IMPULS).
I és que recalquen com en matèria de seguretat cal una Comissaria de Policia a Bellaterra, a més d’il·luminar millor els carrers, utilitzar les càmeres de trànsit i fer voreres noves , així com arreglar les existents.
Respecte la salut deien que cal un Centre Mèdic: “Sembla que tot és discutir quan parlem de Centre Mèdic i al final no s’acaba fent res (…) Cal que garantim l’accés a la salut, ja sigui amb servei de transport públic o tenint un dispensari aquí”, deia de Clascà.
Una circumval·lació com a solució al trànsit intern
El problema que consideren més greu en matèria de mobilitat és el trànsit que creua Bellaterra per la carretera BV-1414 i el Camí Antic, ja que és “un trànsit estressat“, en paraules de Clarà, uns vehicles que sempre van de pas i arribant tard als llocs. Per ells, la paraula pacificació significa que passin “menys cotxes i a menys velocitat” i és per això que proposaven desviar “de debò” el trànsit, fent una nova circumval·lació soterrada que aniria en paral·lel a la Via Verda del Vallès: “No volem la Interpolar, sinó una circumval·lació per desviar i reduir el trànsit del Camí Antic i BV-1414″, deia l’alcaldable. Un vial que fos de dos carrils, que garantís un carril bici i acompanyat d’una via verda, a més de comptar amb la part superior enjardinada i soterrat per trams. Una idea que ja va presentar Joan Ramon de Clascà, enginyer jubilat, en la tertúlia del Fòrum Belaterra sobre urbanisme el mes de març del 2023. “L’important és que aquest vial ja està previst i no l’has de demanar”, deia l’alcaldable.
Altres mesures relacionades amb la mobilitat eren la d’allargar el carrer Balmes a la cruïlla amb el carrer Ramon Llull per fer-hi un aparcament per l’Escola Bellaire, Musical, Waldorf i Ramon Fuster, a més de prohibir el pas de camions de més de 3,5 tones per l’interior de Bellaterra, a excepció de les demandes específiques per obres.
El seu posicionament sobre l’annexió a Sant Cugat
Sobre el projecte presentat per Gent per Bellaterra durant les anteriors eleccions de segregar Bellaterra de Cerdanyola i annexionar-la a Sant Cugat, opinaven: “Hi ha molta gent de Cerdanyola que també va a comprar a Sant Cugat i no per això s’engeguen projectes a llarg termini que sovint no acaben de funcionar (…) la nostra prioritat és millorar el dia a dia de Bellaterra i l’annexió a Sant Cugat pot ser un tema que duri més de 10 anys, així que no és ni un sí, ni un no, ni a favor ni en contra”, ja que consideren que és un tema que ha d’avançar en paral·lel i “no tenim cap seguretat que el tracte per part de l’Ajuntament de Sant Cugat fos millor que amb Cerdanyola”. El presidenciable Clarà ho exemplificava amb el barri de Can Barata a Sant Cugat que, amb una població similar a la de Bellaterra, pateix abandonament i greus problemes de relació amb el consistori santcugatenc.
Amb tot, apostaven per “pactar i negociar“, enlloc de judicialitzar la política: “Pitjor no podem estar pel que fa a relacions entre EMD i Ajuntament, perquè es passen el dia fent-se denúncies i som nosaltres, els ciutadans, els qui acabem pagant amb els costos de tot plegat”, deia l’alcaldable Elisenda de Clascà.
Ajudar a tota la població
Per introduir les matèries de joventut, cultura, infants i esport de Clascà deia: “Jo, al llarg de la meva vida he viscut a Bellaterra, però també a Sabadell, Sant Cugat… actualment som gairebé ciutadans del món i del que es tracta és d’estar bé al lloc on estàs i que aquest t’ofereixi serveis”, subratllava. “Bellaterra té una població molt viva gràcies als seus veïns i no gràcies a les administracions”. Per tant, deia que calia ajudar-los i escoltar-los perquè cadascú té les seves necessitats.
Respecte la Festa Major, consideren que retallar dies de festa tal com s’ha fet aquest darrer any és ” un càstig a la població” i van manifestar no entendre-ho. “Els que fa més de 12 anys que vivim a Bellaterra enyorem molt l’Iron Man i les altres activitats que se solien fer per la festa… i creiem que és un problema que el jovent se’n vagi a altres Festes Majors com la de Sabadell o Sant Quirze enlloc de quedar-se aquí”. Concloïen que hi havia pocs espais de trobada i els actuals “no s’estan posant a la disposició de la ciutadania com caldria”, destacaven.
Altres qüestions del dia a dia era la gestió d’espais verds sobre els quals afirmaven que: “No s’està fent res i, quan es fa ,no es fa prou bé”. Altres propostes sortides a partir de peticions de veïns particularment dependents van ser un servei de custòdia de claus i criticaven la mala qualitat del servei de recollida porta a porta i un problema amb la freqüència establerta.