Notícia cedida per iSabadell

Incendi de grans dimensions a una empresa de reciclatge de plàstic situada al polígon industrial de Can Roqueta, al sud de Sabadell. Una gran columna de fum va ser visible ahir 5 de juliol des de diferents punts del Vallès. Els bombers van rebre l’avís a les 14:21 hores i hi van desplaçar un total de 18 dotacions per apagar el foc, de moment sense cap ferit. Segons les primeres informacions, l’incendi s’hauria originat a l’exterior de l’empresa RealPlast, al carrer de ca n’Alzina, tocant a Barberà.

Columna de fum des de Torre-Romeu. Autor: David Jiménez.
El foc a l’exterior de la nau. Autor: David Jiménez.

D’acord amb la informació dels serveis d’emergències, el 112 ha sobrepassat ja el centenar de trucades per alertar el foc, que a hores d’ara continua actiu. Els primers treballs s’han centrat a evitar que el foc es pugui propagar a les indústries del voltant.

Els bombers expliquen que estan aplicant una “estratègia ofensiva” sobre el material que crema, restes de plàstics emmagatzemats. I defensiva, amb l’autoescala, sobre la nau del costat per evitar la propagació. Les tasques es preveuen lentes per la quantitat de càrrega de combustible.

Un centenar de treballadors del polígon industrial han estat evacuats i de moment no s’ha notificat cap ferit. Així mateix, les autoritats recomanen el confinament preventiu de les persones vulnerables de la zona de Sabadell Centre i Sabadell Nord a causa de la densa columna de fum provocada per l’incendi. S’aconsella tancar portes i finestres dels domicilis.

Dos bombers apagant el foc. Autor: cedida.

Activada la fase de prealerta d’incendi

L’Ajuntament ha informat a dos quarts de cinc de la tarda que ha activat la fase de prealerta per l’incendi. A les 17;30 hores s’ha reunit el comitè d’emergència per coordinar la informació. El consistori ha tancat els serveis municipals del barri de Torre-Romeu i demana el confinament dels veïns i veïnes del barri per la quantitat de fum. La Policia Municipal ho comunicarà també per megafonia.

Un incendi va afectar la mateixa nau a finals de maig

Es tracta de la mateixa empresa de reciclatge de plàstic que el dimarts 30 de maig va patir un incendi al seu exterior. En aquella ocasió, l’incendi va ser de menors dimensions, tot i que va obligar a desallotjar 40 treballadors de l’empresa.

Foto de portada: incendi a l’exterior de RealPlast. Autor: David Jiménez.