La Festa Major de Bellaterra va néixer el 1983 de la mà de la Unió de Veïns, però no va ser fins l’any següent que es posaria en marxa una de les activitats més aclamades de la festa: la baixada de carros. El 1984 se celebrava la primera baixada de carros de la Festa Major de Bellaterra al carrer Sant Pancraç i des d’aquell any s’ha anat repetint, sempre fidel a la seva cita.
Tot i això, el 1989, 5 anys després del seu naixement, l’organització va voler prescindir d’ella, però hi va haver tantes protestes que es va haver de rectificar i tornar-la a programar.
Amb tot, ja fa gairebé 40 anys que bellaterrencs petits i no tant petits, han pogut deixar volar la seva imaginació durant els estius i confeccionar els seus vehicles per fer la baixada al setembre. Ara, des de BellaterraDiari i gràcies a la revista l’Esquirol de Bellaterra, us oferim un recull d’alguns dels carros que van participar a la davallada entre el 1985 i el 2002.
Cliqueu sobre les fletxes per lliscar o desplaceu les imatges per poder veure-les totes:
Fotografies I Revista Esquirol de Bellaterra